Sidor

Translate

torsdag 6 mars 2014

Så liten och skör, så dödlig och vilsen...

Varför luktar det här?

Det ryker och ingen eld finns, min tro och mitt hopp är svagt.

En tillsägelse från Gud Fadern, en påminnelse om min litenhet och att allt hänger på Gud, allt hänger på Jesus!
Jag klappade ihop och föll till marken i skräck och bad, Gud rädda mig!, Förlåt mig! 

Låt mig aldrig glömma detta så att jag fortsättningsvis ber och läser ditt ord och ber om nåd om råd om frälsning om försoning.

Herre fräls mig från ondo!
Herre inled mig inte i frestelse!

Var din död på korset också för mig? Jag vet att den räcker....
Kan du frälsa mig från min skräck och ångest? Jag vet att du kan...
Får jag leva för dig?
Får jag bli din och du min?
Hur kan jag ära dig, död?
Herre fräls mig, se till mig som liten är, som inget är!?
Herre Jesus gå ej förbi mig!?
Frige mig, Herre! Välsigna mig, Herre!
Trösta mig Gud!
Amen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar