Sidor

Translate

söndag 6 april 2014

Rädsla är synd!

Men synd övervinns med Jesus, han som är din starkhet.

Rädsla grundar sig i saknad av tro, sann tro på Gud.

Gå till Jesus när du är rädd, låt inte krav på bevis stå i vägen för din tro, kom till honom.

Du formas till den Gud vill i ditt lidande, i ditt mörker så ber du mer, läser mer, hör mer på Herren.

 Psa 17:1  En bön av David. Hör, HERRE, en rättfärdig sak, akta på mitt rop och lyssna till min bön, den kommer ej från falska läppar.
Psa 17:2  Från dig väntar jag mitt försvar, dina ögon ser vad som är rätt.
Psa 17:3  Du prövar mitt hjärta, du utforskar det om natten. Du rannsakar mig, men du finner ingenting, ingen ond tanke går ut från min mun.
Psa 17:4  Vad människor än gör tar jag mig till vara för våldsverkares stigar genom dina läppars ord.
Psa 17:5  Mina steg håller sig stadigt på dina vägar, mina fötter stapplar inte.
Psa 17:6  Jag ropar till dig, ty du, Gud, skall svara mig. Vänd ditt öra till mig och hör mina ord!
Psa 17:7  Visa din underbara nåd, du som med din högra hand frälsar dem som flyr till dig undan sina förföljare.
Psa 17:8  Bevara mig som en ögonsten, beskydda mig under dina vingars skugga
Psa 17:9  för de ogudaktiga som vill förgöra mig, för mina dödsfiender som omringar mig.
Psa 17:10  Sitt hjärta förhärdar de, med sin mun talar de stora ord.
Psa 17:11  Nu är de omkring mig var vi än går. Deras ögon spanar efter hur de skall slå mig till marken.
Psa 17:12  Han liknar ett lejon som hungrar efter rov, ett ungt lejon som ligger på lur.
Psa 17:13  Stå upp, HERRE! Gå emot honom, slå ner honom! Rädda med ditt svärd min själ från den ogudaktige.
Psa 17:14  Rädda mig med din hand, HERRE, från människorna, från denna världens människor, som har sin del i detta livet och vilkas buk du fyller med dina gåvor. De har söner i mängd och lämnar sitt överflöd till sina barn.
Psa 17:15  Men jag skall se ditt ansikte i rättfärdighet, jag skall mättas av din åsyn när jag vaknar. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar