Sidor

Translate

tisdag 10 december 2013

Ja, just det!!


Jag är bokstavstroende, homofob med moralpanik, anti-feministisk manschauvinist med gammalmodiga idéer och svavelpredikant, bakåtsträvande kvinnofientlig gubbe som vill underkuva kvinnor, barnen, djur och natur med klara fariseiska tendenser, dömande och obekväm, hatad, ratad och matad och borde bli befriad från allt tok som jag får från Gud och den där bibeln...och min tro är allt för klar, klar att den är galen som tror på himmel för de få OCH evigt helvete till de icke utvalda, fy, fy, fy på mig som tror att Gud kan döma dig som älskar att hata dina egna barn och sätter dom i klorna på internet hela dan...och som jag klagar och går på, när efter taskigt omoraliskt möte ni offrar till Er gud Ert ofödda barn, samtidigt som ni med avsky tittar på mig när jag bara säger till mina födda? Att sätta gränser älskar jag att säga till och förmana att lära ut så att mina barns liv inte plötsligt tar slut i klorna på någon av Er som ingen sanning vill höra och som inte ser...att Gud är god, inte Ni. 

Jesus är den som gör dig fri. fri från den plågan att inte veta vad...vad som är rätt och vad som är fel att ljuset är ljust och att i mörker kan du inte se och att kombinera dessa två faktiskt inte går. 

Vem är jag som inte slutar att kritisera och enbart Jesus favoriserar som är så bios och så hård så sluten och så svår? Ingen alls, inget alls en fattig outbildad gammal gubbe som ber till Gud om nåd.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar