Sidor

Translate

söndag 2 februari 2014

Sekundärt?


Vad är det för kyrkor vi har?
Fyllda med världsliga människor som ska ha kyrka?

Dränkta i blod från sina rov och inte i Guds offerlamm blod.

"Du! döm inte, ha fördrag!"
Eller varför inte slänga upp Jesus egna ord som en våt handduk i huvudet så att det blir svårt att andas ren luft, taget från "Bergspredikan";

Mat 7:1  Döm inte, så blir ni inte dömda. 
Mat 7:2  Ty med den dom ni dömer med, skall ni bli dömda, och med det mått ni mäter med, skall det mätas upp åt er. 
Mat 7:3  Varför ser du flisan i din broders öga men märker inte bjälken i ditt eget öga? 
Mat 7:4  Eller hur kan du säga till din broder: Låt mig ta bort flisan ur ditt öga, du som har en bjälke i ditt eget öga? 
Mat 7:5  Du hycklare, ta först bort bjälken ur ditt eget öga! Då kommer du att se så klart att du kan ta ut flisan ur din broders öga.


Så tystas kritik mot korrupta ledare och och offret till Venus och Backus kan fortgå ostört mellan bänkraderna och vid pulpeten. 


Med Apostelns auktoritet.
Paulus skriver...

1Co 5:9  I mitt brev till er skrev jag att ni inte skulle ha något att göra med otuktiga människor. 
1Co 5:10  Jag menade inte alla otuktiga här i världen, inte alla giriga och utsugare och avgudadyrkare. Då måste ni ju lämna världen. 
1Co 5:11  Jag skriver nu till er att ni inte skall umgås med någon som kallas broder, om han är otuktig, girig eller avgudadyrkare, förtalare, drinkare eller utsugare. Inte heller skall ni äta tillsammans med en sådan. 
1Co 5:12  Hur kan det vara min sak att döma dem som står utanför? Är det inte dem som står innanför ni skall döma? 
1Co 5:13  Dem som står utanför skall Gud döma. Driv ut ifrån er den som är ond! 

Jesus säger...

Luk 13:23  Någon frågade honom: "Herre, är det bara få som blir frälsta?" Han sade till dem: 
Luk 13:24  "Kämpa för att komma in genom den trånga porten. Ty många, säger jag er, skall försöka komma in men inte kunna det. 

Luk 13:25  När husets Herre har stigit upp och stängt porten och ni står utanför och bultar och säger: Herre, öppna för oss, då skall han svara er: Jag vet inte varifrån ni är. 


SKÖKOR & HORKARLAR OMVÄND EDER, ELLER UT UR HANS HUS!!!!!!

HELIG, HELIG, HELIG ÄR GUD!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar