Sidor

Translate

onsdag 13 november 2013


Förlorad son, vänd om, vänd hem.

Du har supit, du har horat, du har gett upp, du har blivit slagen, du har slagits, du har hatat och blivit hatad, du har trotsat du har blivit bruten och brutit upp, blivit bortbytt och utspytt, kastad och förnedrad, hånad, lurad och ljugit, luktat, spottad på och spottas och fräser, tyrannisk kärlekslös, otålig, dålig, orolig ledsen, till döden trött, sjuk förvirrad kall och håglös ensam, gammal, ful, fattig, obildad, utbildad, skuldsatt och dömd mutad och gömd, glömd...skapad av Herren älskad för där hörs en viskning kvar en viskning klar en viskning som skriker FAR!! HJÄLP MIG! Hjälp mig!? Mot dig har jag syndat Herre mot dig! Förlåt mig min herre och Gud! Stärk min tro! Förbarma dig! Hela mig! Rena mig, min Gud, Oh! Jesus!
Förlåtelse finns , Herrens nåd är tillräcklig, Herrens betalning var nog, Jesus ÄR Gud, så Jesus kan!
Ge inte upp fortsätt att söka hans nåd och hans frälsning, hans balsam, inget hokus-pokus inget kablam!! Bara en tyst röst som aldrig riktigt försvann.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar