Sidor

Translate

onsdag 13 november 2013

"I Kyrkans namn"


Det finns saker som människor har gjort och gör i Kyrkans namn eller under kyrkans ramverk.

Bra och dåliga saker, men...

VARNING, VARNING, VARNING!!!!!

Det har skett en förändring som få vill kännas vid;

Den "Synliga kyrkan" och den "Osynliga kyrkan" har gått isär i stort sett totalt.
Jaha!? vad menar du med detta?
Jo, "SK" är byggnad och kyrkliga synliga manifestationer, sådant som alla kan se och ofta ta på.
Den "OK", är de sant troende, dom som inte bara hör utan gör vad Jesus säger.
I Apostlagärningarna till Uppenbarelseboken så ser vi hur dessa två skiljer sig och delar sig mer och mer..
Det spelar väl ingen roll det är ju lite blandat, det vet vi ju, det står i skriften att agnar och vete och så...

Det spelar roll om vi ska lyssna på Jesus och göra det han säger och inte lyssna på köttet och göra det vi känner.
resultatet är milsvida skillnad, det ena handlar i ljus och det andra i mörkret, dom kan inte enas, så när den "SK" arbetar efter mörkrets principer men gör det i "skenet" av att agera i ljus så...

Ja vad för synder gör man inte idag i Kyrkan? och med vilket resultat?
Kyrkan har blivit stadens nya torg och det håller inte längre med det grundläggande Kristna korset och oket.
Jeremia träffade på dessa dårar som inför kungen gjorde spektakel över Jeremia och slog sönder hans ok som han bar som symbol för Babylons kommande styre, precis som det görs i dag i våra kyrkor, ja inte ok-bärande då, utan man börjar "slå sönder" Jesu kors (bildligt talat) och höjer upp en sten, döda gudar för att "offra blod" på under sina "samkväms-orgier".
Djävulen är i full fart, men den som håller ut ska få segerkransen, den som inte ger sig till skökor och driver otukt med världen och dess sätt kommer att bli frälst, INGEN annan.
Låt inte dessa nya trollkarlar och häxor få er att somna och tro ett annat evangelium, deras dom kommer Herren att ge, vi som törstar behöver bara be för våra fiender och för varandra, håll ut, håll ut, lite till....
Låt er inte misströsta, läs och be, kämpa, så kommer friden och frälsningen, vissheten, kärleken, Jesus.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar